"Ekowypady za Elektroodpady"

1 15Klasa IV i grupa wyróżniających się uczniów z klasy V pod opieką pani Małgorzaty Gutowskiej i Doroty Wardeńskiej udali się 21 września 2017 r. na wycieczkę do Myślęcinka i Zamku Bierzgłowskiego. Pani Magdalena Węglarz przybliżyła nam zasoby znajdujące się na terenie ZOO w Myślęcinku, ciekawie opowiadając pokazała nam jego zwierzęta. Po godzinnym spacerze i przyswojeniu wiadomości o ,,Przygotowaniu zwierząt do zimy” udaliśmy się do sali wykładowej, gdzie nastąpiło podsumowanie wszystkich wiadomości.
   Okazało się, również że ochotnicy mogli dotknąć i podziwiać zwierzęta, które pani przyniosła do sali, był to jeż, żółw i inne. Wszyscy byliśmy oczarowani widokiem tych okazów. Potem jeszcze około godziny zwiedzaliśmy Park Leśny. W Zamku Bierzgłowskim naszym oczom ukazał się odrestaurowany zamek i przepiękny park.

W jadalni zamkowej skosztowaliśmy specjałów tamtejszej kuchni. Późnym popołudniem pod przewodnictwem profesora Andrzeja Strobla zwiedziliśmy obserwatorium Astronomiczne w Piwnicach Wielkie wrażenie na uczniach zrobiły kopuły z teleskopami.
Wizyta w tym miejscu na długo pozostanie w pamięci.
   Na drugą wycieczkę 27 września pojechały dwie klasy III i VI pod opieką M. Gutowskiej, B. Albeer i E .Dędza udały się również do Myślęcinka. Tam najpierw młodsza grupa przybliżyła sobie temat ,,Przygotowania zwierząt do zimy” zwiedzając z przewodnikiem ZOO, a potem w sali osobiście mogli dotknąć bezpieczne okazy mieszkańców ZOO i podsumować zdobyte wiadomości. W tym czasie starsza grupa pod opieką pani Małgorzaty Gutowskiej zwiedziła ZOO. Potem uczestniczyli w lekcji ,,Płazy i gady”. Ochotnicy tej grupy również mogli dotknąć osobiście przyniesione przez pracownika okazy. Najwięcej radości przysporzyło grupie samodzielne rozwiązywanie testów, do których wiadomości musieli poszukać w pawilonie Akwarium i Terrarium. Po posiłku, w drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Górsku, miejscu poświęconym męczeńskiej śmierci błogosławionego księdza Jerzego Popiełuszki.
   Zarówno pierwsza, jak też druga wycieczka to niezapomniane chwile dla jej uczestników oraz ogrom zdobytych wiadomości i doświadczeń. Za co w tym miejscu serdecznie dziękujemy organizatorom konkursu Gminie Kowalewo Pomorskie i Przedsiębiorstwu Usług Komunalnych i Mieszkaniowych Ekosystem oraz przyjaciołom szkoły, a także wszystkim, którzy przyczynili się do tego, abyśmy w nim zdobyli I miejsce.